למידה מתווכת היא גישה חינוכית שבה המורה משמש כמתווך בין הלומד והידע. המורה מסייע ללומד לפתח את כישורי החשיבה, פתרון הבעיות והיצירתיות שלו. גישה חינוכית זו היא ייחודית ומתמקדת בהובלת הלומד אל תוך תהליך הלמידה באופן פעיל ושותף.
תהליך הלמידה המתווכת הוא מסע מותאם אישית, המתחיל בהכרת החזקות ובניית התוכנית המתאימה.
בתהליך ההוראה נעשה שילוב של כלים של העשרה אינסטרומנטאלית, שיטה המתבססת על תיאורית כושר ההשתנות הקוגניטיבית ותורת ההתנסות בלמידה מתווכת (Rynders &Rand , Feuerstein ,1988). עיקר התכנים מתמקדים בשיפור תהליכי חשיבה, תהליכי ייצוג, בקרה וויסות על ההתנהגות, ארגון והתארגנות, תוך קשר לתהליכי שפה וקריאה.
על פי שיטה זו מושם דגש על החזקות, פיתוח מיומנויות ואסטרטגיות למידה, בניית סביבה לימודית נעימה וחיובית, יצירת מוטיבציה, חוויות הצלחה ופיתוח תחושת מסוגלות ועל מרכיבי תיווך נוספים.
למי מתאימה השיטה?
ילדים נוער ובוגרים המתקשים בלימודיהם, או המעוניינים לשפר את יכולות החשיבה/הלמידה שלהם, עולים חדשים הבאים מרקע של שונות תרבותית, אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים.
*הטיפול מועבר גם בשפת סימנים בהתאם לצרכי המטופל.
לפרטים נוספים ולתאום מוזמנים להתקשר רחלי: 0544400731